All As One

DSC08182

All As One

Essevee wil elke vorm van racisme of discriminatie uit het stadion en het straatbeeld en schakelt elk seizoen een maand lang een versnelling hoger met de campagne “All As One”. De club gelooft dat de sleutel ligt in bewustmaking en wil zijn fans op verschillende manieren aanzetten tot actie.

Essevee schakelt versnelling hoger voor meer gelijkheid

Essevee wil elke vorm van racisme of discriminatie uit het stadion en het straatbeeld. Elk seizoen tijdens de maand januari schakelt de club een maand lang een versnelling hoger met de campagne “All As One”. De club gelooft dat de sleutel ligt in bewustmaking en wil zijn fans aanzetten tot actie. 

Zulte Waregem is een familieclub waar waarden als respect, gelijkheid en openheid centraal staan. Omdat discriminatie, ongelijkheid en racisme nog te vaak aanwezig zijn in het straatbeeld en dus ook in het stadion, wil Essevee pro-actief zijn steentje bijdragen in de strijd tegen de problematiek. De All As One-campagne tackelt racisme en discriminatie en vindt sinds 2023 elk jaar plaats tijdens de maand januari.

Van jeugdvoetballer tot supporter, van A-kern speler tot jeugdtrainers. Iedereen die Essevee een warm hart toedraagt, komt in januari in aanraking met de campagne. Tijdens elke competitiewedstrijd dragen de spelers van Zulte Waregem een speciaal shirt met de slogan All As One. De Essevee-aanvoerder krijgt een speciale diversiteitsband om de arm. En bij elke thuiswedstrijd zullen jeugdspelers een banner uitrollen voor de line-up van de beide ploegen.

“We willen ook naast het veld het verschil te maken”, vertelt community-manager Geert Van Assche. “Met de All As One-campagne belichten we de lopende initiatieven van Zulte Waregem, maar we roepen ook nieuwe projecten in het leven om discriminatie en racisme helemaal buitenspel te zetten.”

In de Elindus Arena kan je ook een nieuwe speciale QR-code zien. Door die te scannen kom je op een meldpunt van Zulte Waregem. Daar kan je bijvoorbeeld defecte toiletten melden, lauwe pintjes, kapotte zitjes, maar ook als je discriminerende boodschappen opvangt in de tribunes. Het SLO-team, de link tussen fans en clubbestuur, volgt alle meldingen op.

Alle jeugdtrainers van Zulte Waregem en de Essevee Verbindt-clubs volgen tijdens deze campagne een workshop die hen zal helpen om diversiteit in een spelersgroep te laten leven. Drie jeugdspelers uit de Essevee Academie speelden de hoofdrollen in de allereerste lanceringsvideo van de campagne. In 2024 werden spelers uit de A-kern, Essevee Women, Essevee Younited, G-voetbal, Old Stars en de Essevee Academie samengebracht om de boodschap ‘All As One’ over te brengen.