20200623 Christophe Devolder SLO lowres.jpg

Supporter Liaison Officer bij Essevee

Wat is een SLO?

Een SLO of supporter liaison officer is een dynamische tussenpersoon die Essevee en zijn supporters verbindt. De rol van een SLO is al een tijdje omschreven in de UEFA-richtlijnen en ook de Pro League werkt aan een wettelijk kader. Wij wachten het wettelijk kader niet af en duiden (net zoals een aantal andere eersteklasseclubs) nu al een SLO aan. Het is een vrijwillige, onbezoldigde functie en iedere supporter kan zich kandidaat stellen voor de functie. Na ieder seizoen moet de SLO het vertrouwen krijgen van de Supportersfederatie EsseveeFANS en van de Raad van Bestuur van SV Zulte Waregem.

Bij Essevee neemt Christophe Devolder die rol op zich. Zijn ervaring als voorzitter van supportersclub ’t Maantje en zijn engagement in de Supportersfederatie EsseveeFANS maken van hem de geknipte kandidaat voor de functie. De Raad van Bestuur van Essevee sprak in mei 2020 het vertrouwen uit in Christophe. Een van zijn eerste projecten wordt het verder uitwerken van de opleiding voor busverantwoordelijken.

Waarom heeft Essevee een SLO?

In de eerste plaats moet de SLO zorgen voor een ijzersterke band met al onze supporters. De grootste doelstellingen zijn om een krachtig, positief supportersbeleid uit te stippelen en om de ervaring van onze supporters op thuis- en uitwedstrijden te optimaliseren.

Maar wat wil dat zeggen? We sommen de belangrijkste taken van onze SLO op:

  • Contactpersoon voor sfeeracties of bijzondere initiatieven in of rond het Regenboogstadion
  • Contactpersoon voor onze supporters op uitwedstrijden
  • Vastleggen en communiceren van regelingen voor uitwedstrijden: tickets, busverplaatsingen, aanrijroute, ...
  • Contactpersoon voor supporters van de tegenpartij die naar de Gaverbeek afzakken
  • Vertegenwoordiger van de supporters in de lokale adviesraad (LAR)
  • Rapportering van feedback van onze supporters naar het dagelijks bestuur van Essevee

Daarnaast vervult ook onze supportersfederatie nog steeds een belangrijke rol:

  • Actieve betrokkenheid bij de jaarlijkse Essevee Fandag
  • Organisatie van de tweemaandelijkse supportersavonden
  • Organiseren van busreizen naar uitwedstrijden
  • Vertegenwoordiging van de supporters van Essevee

Wat kan een SLO voor mij betekenen?

Als supporter van Essevee steun je onze club in het Regenboogstadion en daarbuiten. We lichten je zo goed mogelijk in en streven ernaar om je een onvergetelijke ervaring te bieden. De SLO werkt mee aan dat proces en is ook jouw aanspreekpunt voor als het toch ergens mank loopt. Via het formulier op deze pagina kan je onze SLO contacteren met al je opmerkingen, vragen of ideeën. Tope Es Alles Meuglijk!

Vanaf het seizoen 2020-2021 zullen we de wedstrijdervaring van onze supporters nog gaan verbeteren. Daarom zal er na iedere thuis- en uitwedstrijd ruimte zijn voor evaluatie op vijf vlakken:

  • Ontvangst in het stadion: tickets, loketten, toegangscontrole en stewards
  • Sanitaire voorzieningen en hygiëne: toiletten, zitjes, ...
  • Horecavoorzieningen: aanbod van drinken en eten
  • Sfeer en beleving
  • Algemene infrastructuur en toegankelijkheid

Je kan na iedere wedstrijd je feedback doorsturen via het formulier maar onze SLO zal ook willekeurig supporters contacteren om hun ervaringen op te vragen. Zo proberen we de volgende keer nog beter te doen.

Hoe of waar kan ik de SLO contacteren of ontmoeten?

Onze SLO kan je makkelijkst bereiken via het formulier op de pagina. Het kan ook via mail op slo@essevee.be. Ook op de supportersavonden die we samen met onze supportersclubs organiseren, kan je onze SLO Christophe aanspreken.

Daarnaast herken je hem op thuis- en uitwedstrijden ook aan zijn badge. Je kan hem aanspreken met al je supportergerelateerde vragen.

Laat jullie horen!

Binnenkort kan je hier na iedere thuis- of uitwedstrijd een evaluatieformulier invullen. Zo willen we jouw wedstrijdervaring nog verbeteren. Daarom zal er na iedere thuis- en uitwedstrijd ruimte zijn voor evaluatie op vijf vlakken:

  • Ontvangst in het stadion: tickets, loketten, toegangscontrole en stewards
  • Sanitaire voorzieningen en hygiëne: toiletten, zitjes,
  • Horecavoorzieningen
  • Sfeer en beleving
  • Algemene infrastructuur

Je kan na iedere wedstrijd je feedback doorsturen via het formulier maar onze SLO zal ook willekeurig supporters contacteren om hun ervaringen op te vragen. Zo proberen we de volgende keer nog beter te doen.​

Close