Supporter Liaison Officer bij Essevee
Wat is een SLO?
Een SLO of supporter liaison officer is een dynamische tussenpersoon die Essevee en zijn supporters verbindt. De rol van een SLO is al een tijdje omschreven in de UEFA-richtlijnen en ook de Pro League heeft een wettelijk kader uitgebouwd. Het is een vrijwillige, onbezoldigde functie en iedere supporter kan zich kandidaat stellen voor de functie. Na ieder seizoen moet de SLO het vertrouwen krijgen van de Supportersfederatie EsseveeFANS en van de Raad van Bestuur van SV Zulte Waregem.
Bij Essevee nemen Jonas Vandeplassche en Tonia Vermeersch de rol van SLO-team op zich.
In de eerste plaats moet de SLO zorgen voor een ijzersterke band tussen de club en de supporters. De grootste doelstellingen zijn om een krachtig, positief supportersbeleid uit te stippelen en om de ervaring van de supporters op thuis- en uitwedstrijden te optimaliseren. Maar wat wil dat zeggen? We sommen de belangrijkste taken van onze SLO op:
- Contactpersoon voor sfeeracties of bijzondere initiatieven in of rond de Elindus Arena
- Contactpersoon voor onze supporters op uitwedstrijden
- Vastleggen en communiceren van regelingen voor uitwedstrijden: tickets, busverplaatsingen, aanrijroute, ...
- Contactpersoon voor supporters van de tegenpartij die naar de Gaverbeek afzakken
- Vertegenwoordiger van de supporters in de lokale adviesraad (LAR)
- Rapportering van feedback van onze supporters naar het dagelijks bestuur van Essevee
Daarnaast vervult ook onze Supportersfederatie nog steeds een belangrijke rol:
- Actieve betrokkenheid bij de jaarlijkse open training
- Organisatie van de tweemaandelijkse supportersavonden
- Organiseren van busreizen naar uitwedstrijden
- Vertegenwoordiging van de supporters van Essevee
Als supporter van Essevee steun je onze club in de Elindus Arena en daarbuiten. We lichten je zo goed mogelijk in en streven ernaar om je een onvergetelijke ervaring te bieden. De SLO’s werken mee aan dat proces en zijn ook jouw aanspreekpunt voor als het toch ergens mank loopt. Via mail naar slo@essevee.be kan je onze SLO’s contacteren met al je opmerkingen, vragen of ideeën omtrent onderstaande zaken:
- Ontvangst in het stadion: tickets, loketten, toegangscontrole en stewards
- Sanitaire voorzieningen en hygiëne: toiletten, zitjes, ...
- Horecavoorzieningen: aanbod van drinken en eten
- Sfeer en beleving
- Algemene infrastructuur en toegankelijkheid
Onze SLO kan je makkelijkst bereiken via mail naar slo@essevee.be. Ook op de supportersavonden die we samen met onze supportersclubs organiseren, kan je onze SLO's Jonas of Tonia aanspreken. Daarnaast herken je hen op thuis- en uitwedstrijden ook aan de badge met daarop ‘SLO’.
Essevee wil jouw wedstrijdervaring steeds blijven verbeteren. Heb je opmerkingen, suggesties of ideeën omtrent de volgende zaken:
- Ontvangst in het stadion: tickets, loketten, toegangscontrole en stewards
- Sanitaire voorzieningen en hygiëne: toiletten, zitjes,
- Horecavoorzieningen
- Sfeer en beleving
- Algemene infrastructuur
Stuur je opmerkingen dan zeker door naar slo@essevee.be en onze SLO’s kaarten dit dan aan bij de club. Zo proberen we de volgende keer nog beter te doen.