4 jaar geleden gepost

TOPE vooruit met fans, bestuur, business en spelers

Naar jaarlijkse gewoonte nodigde het management van SV Zulte Waregem gisteren een 50-tal fans, business partners, bestuursleden en spelers uit op een overlegmoment. “We treden in dialoog met al onze ambassadeurs en brengen hen in contact met elkaar. Dat zit in ons DNA en dat maakt van ons een hecht blok. TOPE zijn we Team Essevee.”

Uniek in het voetballandschap

Onder de vijftig aanwezigen waren vertegenwoordigers van verschillende groepen : van sfeergroep South Lane Crew tot de Young Business Club, van supportersclub Tempo tot de Raad van Bestuur. Iedereen draagt zijn steentje bij aan het verhaal dat Team Essevee schrijft. “Essevee is een open organisatie. We brengen de supporters, bestuur, business partners en zelfs onze spelers naar een gezamenlijk overleg. Dat is uniek in het voetballandschap”, opende CEO Eddy Cordier. “We startten dit overleg ooit met vier personen en ik zie dat die vier ambassadeurs van onze club nu nog altijd aanwezig zijn. Dat doet me veel plezier en het is een toonbeeld van het engagement dat jullie allemaal uitstralen.”

Commercieel directeur Miguel De Ruyck pikte in: “Iedereen bij SV Zulte Waregem moet beseffen dat we een topreputatie genieten in België. Die nationale uitstraling creëren we samen, door de enorme drive en het enthousiasme dat hier heerst om samen iets te bereiken.” 

Ons Regenboogstadion

Sammy Bossut en Davy De fauw sloten aan en onze kapitein nam het woord: “Fans onderschatten dikwijls welk effect een sfeervol stadion heeft op de spelers. Een halfuurtje vroeger komen kan al een enorme boost geven aan de groep. We kunnen alle initiatieven die de club en onze supporters nemen alleen maar aanmoedigen.”

Een andere aanwezige, Steven Vernackt is zaakvoerder van Buro Modern en ook al jaren abonnee op de familietribune en bestuurslid van de Essevee Business Club. Hij bedankte de sfeergroep SLC voor hun inzet en illustreerde met een anekdote over het belang van de beleving in ons Regenboogstadion: “Onlangs ontvingen we klanten uit Gent in onze skybox die eigenlijk geen interesse toonden in voetbal. Die mensen spreken me nu nog altijd aan omdat ze zo onder de indruk waren van de sfeer die hier heerst.”

TOPE vooruit

Alle partijen brachten ideeën naar de tafel: over hoe de sfeer in het stadion beter kan, over hoe de verschillende groepen elkaar kunnen versterken en over hoe we van Essevee een sterker merk kunnen maken dan het al is.

Essevee engageert zich om alle werkpunten ook in een plan van aanpak te gieten en TOPE stappen vooruit te zetten. Wij zijn West- en Oost-Vlamingen, we zijn doeners. Heb je zelf ook voorstellen? Bezorg ons via fans@essevee.be en we gaan ermee aan de slag.

DEEL DIT ARTIKEL:

Close