1 jaar geleden gepost

Always Keep Control: Essevee met aangepaste shirts tegen Cercle Brugge  

Onze wedstrijd tegen Cercle Brugge van zondagavond staat helemaal in het teken van “verantwoord spelen”. Op initiatief van hoofdpartner Napoleon Sports & Casino spelen beide teams die avond in aangepaste shirts waarbij het logo van Napoleon vervangen wordt door de boodschap “Always Keep Control”. Ook op de LED-boarding en het scorebord zal deze krachtige boodschap opduiken.

Het doel van Napoleon  Sports & Casino is om het meest toonaangevende verantwoordelijke entertainment bedrijf van het land te worden. Om dit te realiseren houden ze zich niet alleen aan alle wetgeving en regulering, maar nemen ze vanuit hun  responsible marketingstrategie ook eigen initiatieven om spelers te informeren en te sensibiliseren. Verantwoord spelen en  spelersbescherming vormt de kern van de entertainmentindustrie  en maken deel uit van het DNA van Napoleon.   

Maar  verantwoord spelen blijft wel steeds een gedeelde verantwoordelijkheid.  Naast het gebruik van state-of-the-art technologieën om risicovol gedrag op te speuren en te voorkomen, blijf je steeds afhankelijk van de speler zelf. Om spelers te gaan sensibiliseren over deze verantwoordelijkheid, besliste Napoleon als hoofdpartner en shirtsponsor van Zulte Waregem, Cercle Brugge en ook KAA Gent om  tijdens  speeldag 23 van de Belgische  Jupiler Pro League  geen logo  van Napoleon zichtbaar te tonen  op de shirts, maar wel de boodschap  “Always Keep Control”.  Diezelfde boodschap prijkt  vanaf die speeldag  ook op de LED-boarding van de drie clubs in kwestie bij elke thuismatch.  

Op die manier hoopt Napoleon niet alleen te sensibiliseren en de aandacht te vestigen op het belang van veilig en gecontroleerd spelen, maar ook om in alle transparantie een  constructief debat  op gang te trekken  over  de  risico’s van online en offline kansspelen

Via onze partnerships in het Belgisch voetbal bereiken we een zeer groot publiek. Voor ons is het dan ook uitermate belangrijk dat onze partners dezelfde waarden uitdragen als ons bedrijf. De drie voetbalteams waarmee we samenwerken doen dit als geen ander: ze hebben alle drie een ontembare passie om te winnen, maar ze doen dit wel steeds op een gecontroleerde en verantwoorde manier. Bovendien gaan ze regelmatig in dialoog met hun supporters en de lokale gemeenschap waarin ze zich bevinden”, verduidelijkt Tim De Borle, CEO van Napoleon Sports & Casino. “Het feit dat ze alledrie hun schouders mee zetten onder dit initiatief toont aan dat ze de maatschappelijke dialoog niet schuwen. Ik ben dan ook enorm blij dat we met hen kunnen samenwerken om gevoelige thema’s zoals risicovol spelgedrag en verslaving bespreekbaar te maken bij het grote publiek.”

Tags

DEEL DIT ARTIKEL:

Close